PODIATRIE

Podiatrie je obor, který komplexně léčí chorobné stavy nohou a pátrá po příčinách potíží celého pohybového aparátu, zaměřuje se na anatomii, fyziologii, patofyziologii, prevenci a léčbu nohou, kotníků a přilehlých struktur, které funkčně ovlivňují celý pohybový aparát.

V naší ambulanci se zaměřujeme na kompletní vyšetření nohou, analýzu stereotypu stoje a chůze, vyšetření statické a dynamické stability jak nohy, tak celého systému, testování břišní hydrauliky. Řešíme bolestivé stavy dolních končetin a zajišťujeme preventivní a rekondiční péči nejen o nohy a chodidla.

V terapii kromě problematického místa řešíme problémy v souvislosti s celým pohybovým aparátem, protože potíže s chodidly souvisí se změnou osového postavení dolních končetin, pánve a páteře. S narušenou funkcí nohy a s vadami nohou přichází jak dospělí, tak i děti. Při léčbě se využívají stabilizační cvičení, moderní fyziotrénink, dále využíváme correctfoot a tejpování. U dětí využíváme cvičení s využitím automatické posturální korekce.

Nabízíme zhotovení individuálních dynamických stélek Formthotics, Vasyli Medical nebo jednoduššího konceptu Superfeet.

ŘEŠENÉ PROBLÉMY

• Bolesti pat

• Bolesti Achillovy šlachy nebo lýtka

• Pálení v oblasti prstců

• Bolesti plantární fascie

• Ploché nohy

• Vbočené kotníky

• Hallux valgus

• Deformity prstců

• Vbočená kolena

• Vtáčení špiček

SPEKTRUM SLUŽEB:

• Komplexní vyšetření nohou a chodidel

• Analýza stereotypu stoje a chůze

• Vyšetření statické a dynamické stability nohy i celého pohybového systému

• Testování břišní hydrauliky

• Navržení vhodné terapie a pravidelné sledování

• Pravidelná úprava navržené terapie a kompenzačních mechanismů

• Ortézování

DSC01415.jpg

NÁŠ TÝM

Mgr. Věra Švejcarová

Věra pracuje jak s dospělými, tak i s dětmi. Jako fyzioterapeutka se zabývá terapií skolióz a dalšími posturálními poruchami. Ve své praxi se rovněž věnuje vývojové kineziologii, aktivní segmentální centraci a dynamické stabilizaci.

Mgr. Věra Švejcarová

DOCK in Five